Trainingen

Presteren kunt u leren... U bent immers nooit uitgegroeid in uw persoonlijke ontwikkeling.

Of u nu medewerker, ondernemer, middenmanager of topmanager bent, Amina Coaching helpt u uw performance te versterken. Tijdens al onze trainingen is een van de onderdelen dat oude patronen kritisch bekeken worden en aangeleerd gedrag doorbroken wordt. Het accent ligt hierbij op het (door)ontwikkelen van bestaande en nieuwe (management)vaardigheden, toegespitst op het niveau, de branche en specifieke cultuur van uw organisatie. De krachten en competenties van u, of van een team, worden inzichtelijk gemaakt en versterkt!

Amina Coaching levert maatwerktrainingen op het gebied van Communicatie - Sociale vaardigheden - Managementvaardigheden - Teamprestatie.

Wat leveren de trainingen van Amina Coaching u -of de werkgever- op?

  • Een betere beheersing van de eigen rol en functie;
  • Verbeterde managementvaardigheden en -resultaten;
  • Meer overzicht over de bedrijfsprocessen en belangen;
  • Nieuwe ideeën en creativiteit;
  • Betere (team)coachingsvaardigheden en motivatiekracht;
  • Het effectief kunnen communiceren;
  • Samenwerken;
  • Teamvorming en teamprestatie

Door haar ruime ervaring in het bedrijfsleven bij zowel kleine als grote organisaties speelt Amina Coaching efficiënt en effectief in op uw behoeften.

Tweeledige opzet

De trainingen van Amina Coaching hebben een tweeledige opzet, bestaande uit een intrinsiek deel en een praktisch deel, waarbij in beide gevallen veel ruimte is voor reflectie en feedback. Tijdens het intrinsieke deel wordt met name aandacht besteed aan zelfontwikkeling en bewustwording, coaching en groepsgerichte intervisie. Het leren van de eigen ervaringen en die van anderen staat hierbij centraal.

Het praktische deel daarentegen, bestaat uit het aanleren van een aantal nuttige vaardigheden die u in de dagelijkse praktijk kunt toepassen, zoals onder meer:

  • Leiderschapsstijlen;
  • Communicatiestijlen;
  • Uitvoeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken;
  • Motiveren en delegeren;
  • Omgaan met emoties en conflicten;
  • Geven en ontvangen van feedback;
  • Werving en selectie;
  • Samenwerking, teamrollen;
  • Effectief functioneren;
  • Competentiemanagement

De Management Training bestaat bijvoorbeeld uit een aantal dagdelen waarbij u onder leiding van onze trainer(s) ervaringen uitwisselt met de overige deelnemers. Aan het einde van elke trainingsdag ontvangt u bij wijze van 'huiswerk' een aantal praktijkopdrachten, die u op uw werk kunt toepassen, waarbij u de aangeleerde vaardigheden kunt uitproberen. Deze opdrachten worden de eerstvolgende bijeenkomst geëvalueerd.

Rendement

Indien gewenst, kan de training worden aangevuld met een individueel jobcoachingstraject dat specifiek gericht is op het verkrijgen van inzicht in het eigen handelen en de effecten hiervan. Om het rendement te vergroten is dit een zeer effectieve manier van ontwikkeling. Op deze wijze kunt u zich in de praktijk bewust worden van uw (management)kwaliteiten en hoe deze te versterken. Omdat, zoals gezegd, een mens nooit uitgegroeid is...